I Bollan.

Jo, där är jag nu. La familja har varit på roadtrip i Frankrike och på väg hem genom Sverige stannade de till i Götet i tisdags. Bilen var minst sagt full så en tågbiljett bokades för att förflytta en av the Wellanders hem. Det blev inte mig. Det blev Mamma. Jag fick åka bil med papps och systra mi. Ingen nitlott för min del, men en jävla ryggkramp efter att suttit inklämd i päronens baksäte. Baksätet i en cab är inte stort och inte särskillt ergonomiskt rätt på nått sätt. Rim. Anyways. Nu är jag hemma. Min enda semester i sommar. Försöker febrilt slappna av, men när jag vet att jag har ett jobb-maraton från hell framför mig när jag kommer hem är det lite svårt att släppa. Imorgon väntar dock Bollnäs stolthet; Ljusnan-älven. Som det ska stekas och plaskas. Det är inte sommar i Mikas värld för än det har blivit ett dopp i älven. Imorgon är sannoliken för sommar, med andra ord, rätt stor.

Sen har jag än en gång fått ett nytt jobb. Jag vet, jag byter freakin' jämt. Men denna gången kanske jag stannar ett tag. 9:e augusti börjar jag som receptioniskt på Happy. Happy är då en designbyrå. Som ingår i Forsman och Bodenfors koncernen. För er som inte är nördigt reklam-insatta är det en stor koncern. Med mycket kunder. Och där ska jag jobba. Och försöka att inte svara i telefonen "Happy as a Hippo, du talar med Mikaela". Utan nöja mig med "Välkommen till Happy". Kan bli kämpigt, det är sånt härligt rull på Happy as a Hippo (bör uttalas med fransk-brytning så att H:na försvinner för bästa resultat).



Bollnäs-koman är på plats. Sova månne?

Puss!

Kommentarer
Postat av: lindus

Återigen,kommer sakna dig som attan.men hoppas verkligen jag får ha kvar dig ändå;-).puss

2010-07-09 @ 00:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0