Frank får-ever.

Jag freakin' älskar Frank. Alltså fåret i tele2s reklamer. Ni vet vem va? Inte minst nu när det sitter feta utomhusposters uppe där det står "Det händer i Bollnäs" med tele2 som avsändrare. Visst, reklamen är ju typ ett hån mot Bollnäs eftersom de fläääkt upp ett antal bilder på Bollnäs som ser ut att härstamma från 1982. Och copyn längst nere lyder "Bollnäs, ett av tele2s smultronställen" (eller likande) med det måste de ju mena att Bollnäs är så JÄVLA nowhere men att tele2 faktiskt funkar ändå. Oavsett, jag gillar att se min gamla hembygd alá -82 lite här och där i Götet.

Och till tele2s senaste reklam. När fåret ringer Sonny Eriksson (människan) mitt i natten och vill beställa telefoner. GILLAR. Jag vet inte varför. Jag har ingen djup tolkning om hur de kommunicerar sitt budskap eller dylikt. Jag bara gillar fåret. Det är lurvigt och vore fantastikt för tvångshållning.

- Well, thanks for coming in though!





Kommentarer
Postat av: Pappsen Wellander

Du menar; "Frank får-ever"?

2010-05-24 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0