Halv åtta hos mig.

Here we go again. Jag, Jessica, Linda och Sofia har en fin tradition. Halv åtta hos oss. Vi fyra brudar träffas, skvallrar, dricker vin och äter mat i hop. I kväll är det min tur. Det började med att vi överambitiöst lagade middag och efterrätt till varandra. Nu är vi inne på omgång två och har degraderat till vin och hämtpizza i stället. Behåller det bästa kan man säga, skvallret och vinet. Undrar dock vad vi möjligtvis har kvar att avhandla i kväll? I facitet finns ju redan allt från psykologbesök till män som kvinnors tvivelaktig "web-surf-beteende" och relationsdramer.

Vi kanske går bananas och går in på lite mer deep shit i kväll. Gruvarbetarna i Chile kanske (deep shit bokstavligt talat). Oavsett vad vi hittar på att samtala om, så är det en fin återkommade veckotradition i den grådaskiga hösten.
Tre fjärdedelar av halv åtta-gänget.
Sen ska jag börja GI-a. Eller ja, inte slaviskt, men fasiken dra ner på kolhydratintaget i alla fulla fall. Jag är en boll. Nog väl en tränande boll just nu, men eftersom jag äter som en flodhäst kan jag ju inte direkt se någon skillnad på midjemåttet.
Njä, gott folk. Over and out. Tack och hej.
Puss och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0