Dumma.

Det regnar, blåser och känns som oktober all over again. Vaknade, gjorde mig klar och skulle cykla. Men icke. Fick i stället med andan i halsen, springa till spårvagnen som självklart var överbelamrad av regniga kroppar. Fy. Vilken start på dagen. Och mina knän. Dom gör ont. Hoppas innerligt att dagen har bättre saker att bjuda mig på from now on. I kväll vankas det tjejmiddag hos Marie med oss och tre bruttor till. Det blir ju säkert bra. Förhoppningsvis så bra att det kan väga upp denna träliga morgon så att dagen till slut ändå kanske hamnar plus/minus/noll. Förhoppningsvis som sagt. För övrigt så är det stor nedräkning nu tills vi åker hem till Hälsingland och vilar. Och äter. Och tränar. Det är då vi går upp ytterligare. Jag och mor min. En och halv mil. Minst. I natt drömde jag om Göteborgsvarvet. Det kändes väldigt bra att springa, men vi sprang långsamt. Så långsamt. Och på Hisningen stannade vi för att äta vår medhavda matsäck i ett stort torn. Sen kom det en ande som sa att vi faktiskt borde tänka på Mollie också (min syster) och på vad hon ville göra. Hon vill ju inte springa med oss liksom. Vi fick därför åka några varv i en kärlekstunnelsliknande konstellation med Mollie. Som va tre år på nytt. Och jag och mamma var stressade över att vår tid skulle bli sopsämst. Sen vaknade jag. Och resten är ju som vi brukar säga, historia.

Härliga gråton.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Johannes Ungman

Mika, var glad för regnet.. Regn = Vår. Det finns inga dåliga väder, bara mer eller mindre trökiga transportmedel.

2011-04-05 @ 10:25:32
Postat av: Sofia

Såklart att kvällen kommer väga upp den bistra morgon vi vaknade upp till. Vi kommer tom att hamna på plus, flera gånger om ;)

2011-04-05 @ 11:44:39
Postat av: Jinxie

Hahaha...nightmare : ) Jag menar fr a drömmen om Varvet! Kan inte bli värre än så iaf.....längtar tills ni kommer! puss

2011-04-05 @ 16:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0