Helg igen.

Och inte vilken som helst. Valborg. Eller jo, det är faktiskt som vilken som helst. Förr, på den gamla goda tiden, då var det ett hejdundrandes party just den här helgen. Jag säger då det, ungdomens glada dagar är förbi. Nu när gammen tagit mig ser jag fram mot en helg i lugnets tecken. Räkor och vitt vin i kväll, sova ut i morgon, kanske ta mig (om jag orkar) till XXL och köpa springtopp och kvällshäng med fina Frida. Det är en 24-årings valborgshelg det. Jag har på känn att det nu finns folk (läs typ Alex och Mollie) som tycker att jag är en aning övermogen i och med detta konstaterande. Men sån't skiter man ju i. Har jag kommit fram till. Jag är gammal, trött och mossig och står för det. Fler "förtidspensionärer" i den bemärkelsen, till folket. Låt sömnen segra.
Well. I går efter springträningen stapplade jag mig ner till Mariaplan för en fika med Lisa. Supermysigt, som alltid. Jag tog mig en telatte och det var ingen kioskvältare direkt. Mjölk med te. Jätte äckligt. Ta ingen sådan. Efter att ha småfrusit en timme på uteserveringen var jag stel som en pinne och fick skjuts mina trehundrameter hem. Jag sa ju det. Gammal.

Fina Lisa.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0