They are everywhere.

Barnen. Med majblommorna. Skulle gärna vilja ha en. De är rätt fina och de ger en känsla av vår och välbefinnande. Dock inser jag problemet. Det är barn som säljer dem. Jag har ingen förkärlek till barn direkt. Ingen alls. Och speciellt inte barn som flyger på en på stan och skriker ut frågan, huvuvida jag vill köpa en majblomma eller ej. Vad tror de, att genom att skrämma slag på sina potentiellt kunder får de sälja? Och kanske genom att gå efter mig/kunderna en liten bit och fortsätta tjata? No way, kiddo. Mig lurar de inte. De skrämmer mig. Med något panikartat i blicken blev jag mäkta rädd, naken och exposed och kände mig ytterst besvärad när detta hända på lunchen. Gick därifrån och undrar nu hur jag ska kunna få tag på en blomjäkel utan att behöva uppleva detta trauma igen. Tips mottages gladeligen.


Puss!

Kommentarer
Postat av: marie

haha vet du vad, du kan ju köpa majblomman som jag köpte på stan ;) då blir det en fin upplevelse hehe

2011-04-14 @ 21:34:21
URL: http://mylifethroughanalog.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gött, misson compleated! ;)

2011-04-15 @ 10:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0