25:åringen på Universals.

I går var en bra dag. Vi var på Universal Studios och firade min födelsedag. Det märktes att det var min dag för vi hade tamejfan flyt på allt. Bra platser på alla shower, längst fram i studio tour-bussen och vi fick vara frivillliga i specialeffects-showen. Det var coolt. Jag fick agera Hollywoodstar och stå med en sjal runt halsen och låtsas att jag var på en balkong och tittade ut över New York. När sedan King Kong kom och tog mig i hans gigantiska hand. Allt detta på stora filmdukar. För en publik på kanske 1000 personer. Sen blev jag uppskuren i armen. Bild följer nedan. Alex fick också avverka sina 15 minutes of fame. Han var både bläckfiskarm och turist på safari. Kvällen avslutade vi med Harry Potter 3D och vin hemma på rummet. Mycket bra dag.


Superpepp.

Förväntansfulla turister, som började med touren över inspelningsplatserna. Det enda som filmades just när vi åkte förbi, var ett avsnitt av CSI. Alltid något.

Den här stora byggnaden har använts i massor av filmer. I Tillbaka till framtiden bl.a.

Inspelningsplats för Hajen.

Sen anlände vi till de desperata hemmafruarna och Wisteria Lane.

Och där kommer killen i Psyko ut med ett av sina offer på Bates Motel.

Vi kilade vidare till specialeffects-showen och här blir jag briefad om vad jag ska göra på scenen.

Och där, på duken, är jag i King Kongs klor.

Sen var det Alex tur att vara ute på safari. Roligt, eftersom Alex var typ en halvmeter längre än de andra.

Jag ropades upp på scenen igen och blev av med min arm.

Det var dags för Waterworld...

...följt av Shrek i 4D. Roligt, tyckte vi.

Jag hookade med ett gäng astronauter. Så nu är det vi, mot världen, Typ.

Genomblöta efter Jurassic Park-megastor-flume ride-sak.

Efter att jag åkt Mumiens hämd två gånger på raken (Alex kunde inte p.g.a storleksbekymmer) och efter bl.a. Terminator-show och Djurskådisar, var det dags för Harry Potter i 3D. Den var bra.

Jag var mycket nöjd över E.T.
Och det var den 25-årsdagen det.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Bela

Grattis till dina 25 år, firandet var ju inte det sämsta. Lycka till med resten av resan och krama maken.

2011-08-04 @ 10:16:52
Postat av: Lisa

Du står ju garanterat för årets bästa födelsedagsfirande! Underbart gumman! :)

Vi ses snart! Pusss

2011-08-05 @ 11:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0