Filmer, mojitos, och mosbricka.

Rubriken sammanfattar helgen fint. I fredags var det Miss Li och Timo Räisänen på kulturkalaset. Tyvärr ville vädret vräka vätska. Så vi beslutade oss för att nej, vi hyr tre filmer på Hemmakväll och har just det i stället. Först ut i filmmaratonet var Svinalängorna. Jävlar vilken feel good-rulle. Eller inte. Deppigt värre. Men helt klart sevärd.
I lördags jobbade jag några timmar på Ecco. Det var länge sedan sist så lite ringrostig var man allt. Men det gick.
Kvällen kom och jag hade i mitt stilla sinne tänkt ha ytterligare en hemmakväll. Fast efter en springtur med Tipp, en dusch på det och lite mat i magen, var jag pepp på att hitta på något. Jag ringde därför Marie och vi beslutade oss för drinkar. På Puta Madre, med ett gäng till. Ypperligt trivsamt.
I går var vi och kikade på en lägenhet. En trea. Men inte heller den kändes rätt. Vi behåller vår pärla ett tag till.
Och just det. På väg hem från lägenhetsvisningen käkade vi äntligen lunch på "Korv Kiosken" (med särskrivning) nere vid Mariaplan. Den är rankad etta bland korvkioskerna i götet. Och ja, det var nog stans bästa mosbricka, konstaterade även vi.

Söta Marie med mumsig hallonmojito.
Det var den helgen.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0