Fy för ute.

Gud alltså. I lördags kväll/natt gav jag mig på utelivet i Göteborg. Jag är ju faktiskt inte mycket för att faktiskt gå ut. Alltså ut som i på nattklubb eller dylikt. Men visst. Efter att jag hade haft en supertrevlig kväll först med Karin på restaurang med god mat och lite vin, ploppade den ytterst osunda idén upp på att åka på förfestsliknande evenemang och sedan förflytta sin halvsega kropp ut på galej. Jag hade kunnat tänka mig Yaki-Da. Vi hamnade på Excet. Fy bubblan vad Ex:tremt ogivande och trökigt det var. Trångt och snordålig schlagermusik blandades med desperata blickar och odägliga 30plussare. Jag kräktes lite i munnen varje gång jag såg de stackars packade individerna som raggade folk på måfå. Inser att det här låter som en elak diss mot de som faktiskt uppskattar den här typens nöje. Och det ber jag om ursäkt för. Det behövs bara sägas just nu känner jag. Eller ja. Det är nog för att jag just nu är så freakin' fed up av utelivet i Göteborg. Tacka vet jag lördagar hemma i soffan. Med en inredningstidning. Eller som i fredags när vi hade tjejmiddag och pratade snusk och käkade snask. Det är kvalité dä! Inte ute. Det är fy.
I går var jag av föregående skrivna rader att döma ganska seg. Och trött. Men en ytterst mysig prommis med tillhörande fika och tillhörande Sofia, gjorde susen. Här härmed insett att jag from now on endast ska ha kvalitativa helgnöjen. Kvalitet framför kvantitet eller nått.
På återseende!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0