Vegas baby,Vegas.

Då var man här då. Stället som, likt New York, aldrig sover. Det går knappast att beskriva den här staden. Ofattbart sjukt. Plastigt, stort, amerikanskt, sunkigt, flott och häftigt på samma gång. Ljus som blinkar, gogo-dansare på pokerborden, strippklubbar och uteliggare. Och en herrans massa turister.
När vi lämnade Kingman i går åkte vi först till Hoover Dam som ligger på vägen till Las Vegas. Oklart vad det egentligen är. Nån form av vattenkraftverk/vattenregleringsdamm. Tydligen något man bör se. Och en Bondfilm har spelats in där. Det var inte direkt det bästa jag gjort. Eller snarare, mitt humör just då var inte på topp. Dock skyller jag helt och hållet på värmen. Det är inte humant att kolla på kraftverk i 43 gradig värme. Jag dog lite.
Fast sen kom vi ill Vegas. Och jag fick ta en tuppis. Sen var man i gång igen. Enjoy Vegas baby, Vegas.


Vi startar där vi slutade. Med hämta-kinamat i Kingman. Vi fick en fortune cookie med. Noll jävla fortune skulle jag vilja påstå. Återkommer till detta.

Morgonen därpå åkte vi då som sagt till Hoover dam.

Jag var varm...

...och därför rätt glad när vi åkte därifrån.

Kvällsklar, svalare, gladare och mer pepp.

Våran hotellpyramid. Luxor. Och ja, Alex med såklart.

Grannhotellet. New York, New York. Sjukt komlex.

Vi gick in på MGM Grand och slurpade Rosévin. Med bruttor dansandes på bardisken.

Efter det gick vi vidare längs Strippen...

...tills det var dags för mat och att följa uppmaningen "Drink beer like it's your day time job."

Och den uppmaningen var inte allt för svår att följa.

Vi tog en tripp till Paris. Och mitt emot ligger the Bellagio. Där tog vi oss en mojito och jag kom på den mycket lyckade idén att spela roulette på mina lyckonummer från Fortune cookie:en som jag fick i Kingman. Dålig idé så här i efterhand. 40 dollar rakt ner i plånkan på Bellagios ägare. Jag var mycket upprörd tills...

...jag fick tag på en Häagen dazs-bägare mitt i natten.
Och det var fösta kvällen i Vegas det. Nu ska vi ut och kolla i lite affärer, följt av bad i poolen på Luxor.
Puss!

Kommentarer
Postat av: babybug

fett nice! gamble for life nu!

2011-07-24 @ 13:38:27
Postat av: Elkie

Trevligt att få ta del av er fina honeymoon i Californien!

2011-07-25 @ 14:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0