Innehållet.

Titta! Titta, vad som låg i paprikan i går. Hänvisar såklart till min extrema fobi. En röd vanlig paprika. Men i går när vi skulle tillaga den upptäckte först Alex att något skramlade när man skakade på paprikan. Alltså förtydligande, det LÄT av grönsaken. Jag får genast lite kalla kårar och föreställer mig vad som gömmer sig i den och vad som komma skall. Alex fortsätter att skaka den etersom han, helt förståeligt, finner det en aning humoristiskt att jag får denna panik. Paniken växer i takt med att jag febrilt försöker lokalisera en kniv. Jag hittar en, cuttar upp den i mitten och hittar innehållet. Djupa andetag, gåshud, men med en skräckblandad förtjusning. Lyckas hålla mig i skinnet så pass länge att jag hinner ta den här bilden med ajFönen. Innan det ofrånkomliga händer. Jag mosar, trycker och massakerar den lilla klumpen tills den är platt, ofarlig och oigenkännlig. Och jag i min tur är uppspelt, upprörd, flämtar och har hjärtklappning en lång stund efter det inträffade. Alex står bara bredvid och stirrar, tills han frågar om jag sökt på länge. Det har jag uppenbart inte.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0