Sellout.

I går var, som sagt, jag, Marie och Alex på Röhsska på som kind of event. Det var rätt trevligt och lite udda på något vis. Man fick himmelska cup cakes och Dogge var där. Han var mycket rolig. Jag och Marie skrattade stundtals som om syftet hade varit stand up. Vilket det inte alls var. Han sa dock faktiskt en del vettigt i paneldebatten. Men faktum kvarstår; det är svårt att ta Dogge Doggelito på allvar. Han blir mest bara en parodi av sig själv. Det som debatterades var gränserna mellan konst och kommersialism och huruvida det är okej att vara en "sellout". Dogge är ju per definition en "sellout". Jag menar bara, cykel på köpet alá Elgiganten. Där är det pengar istället för cred som styr på hög nivå. Fast han fick sina val att låta så rätt. Typ att, varför inte tjäna så mycket cash som bara går om tillfälle ges? Varför skämmas? Han har kanske rätt. Jag vet faktiskt inte. Och just nu är jag för hungrig och för trött för att ge mig in i några djupare funderingar kring detta.

Anyways. Precis när vi skulle gå hade vi lite svårt att ta oss ut genom dörren från designmuseet. Och med ett par öl i kroppen utbrister jag och Marie samtidigt : Natt på museet!
Och i och med detta skrik urartade associationerna lite. Fantasin flödade, fnittret infann sig och vi såg en inre bild av hur Coco Chanel jagade oss med en Chanel no.5 parfym i högsta hugg. Vit, krymplig och ytterst benägen att förgifta oss med denna klassiska doft.
Så med andra ord. Kvällen avslutades i skrattets tecken. And that's all I have to say about that.
I kväll kommer Tipp och Johanna över på middag hos oss för att Johanna ska pressas på USA-tips. Åh vad jag längtar tills vi är där. Juli, nu får du snart komma!
Bilder bjussas på från i går, såklart.

Pusss!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0