Archipelago.

I går var jag med jobbet ute på Vinga hela dagen. Det var kuling. Kändes som storm. Det var vidrigt. I en liten båt begav vi oss ut på havet och för varje våg som slog in över båten dog jag lite. Det var otroligt läskigt och det kändes som att vi skulle tippa hela tiden. Det gjorde vi ju, tack och lov, inte. Det var trevligt när vi kom fram. God mat, guidning av ön och fyren och jobb så klart. Kom tillbaka vid tolv och är därför rätt död i dag. Eller ja. Helt död snarare.
I dag har operation diet-soppa påbörjats. Den smarkar redan rutten kompost och jag vet inte riktigt hur det ska gå att äta den i en vecka. Har gjort samma upplägg för några år sedan. Men har inget minne av att den var så här vidrig då. Eller så har jag förträngt. Det är nog det mest troliga. Oavsett. Wish me luck.

Hej vinden.
Trappan upp i fyren.
Utsikt från fyren.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0