När man vaknar.

I morgon är det fredag. Den trettonde. Dagen då allt kan gå fel. Man kanske stukar en fot, bryter ett finger, eller slår sig på knäet. Av någon underlig anledning är nog det sistnämnda det som gör ondast. Det är en speciell känsla förknippat med att skrapa upp ett knä. När det händer känner man sig så fruktansvärt liten. Det gör ont och man vill inget annat än att gråta ut hos mamma, eventuellt pappa. Och att nån blåser på det onda knäet. Som när man cyklade lite för fort och föll. Fy vilken smärta. Och smärtan blev värre när man motvilligt tittade ner och såg blodet och asfaltssmutsen blandas. Aj.
Om inte det händer, tror jag att det kommer bli en bra fredag. Vi ska ha lite bubbel på jobbet. Det är alltid en sådan fin start på helgen. Hade dock lovat mig själv lite halvhjärtat att inte dricka någon alkoholhaltig dryck denna helgen eftersom nästa helg är varvhelgen. Men efter att ha läst "tränings-doktorns" rekommendationer på göteborgsvarvet.se och han uttryckte sig som följer: "undvik alkohol dagarna innan varvet, eftersom alkohol torkar ut kroppen" känner jag mig ändå lugn. Dagarna innan, det kan knappast menas hela 8 dagar innan väl? Nej, det tror jag inte. Fem dagar innan, ja, det går jag med på. Därför får man, om man vill, lite bubbel i morgon.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Jinx

Jahaja....där rök min enda motivation för en bubbelfri helg! Tack och skål då! : ))

2011-05-12 @ 16:57:06
Postat av: Mika

Haha! Skål Jinx! ;)

2011-05-12 @ 16:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0