På riktigt.

Världens bästa möhippa. I lördags var det dags för min sista dag och kväll i frihet. Jag hade haft på känn redan i fredags vad som komma skulle. Kunde självklart inte vara säker, men nyfiken som man är hade jag nosat upp spår på fejan som ledde mot en eventuell möhippa. Dock efter samtal med mor min på kvällen lyckades hon faktiskt övertyga mig om att så inte var fallet. Lördagsmorgonen kom och jag dog lite. Vaknar av att det står två helt vitklädda personer i vita masker och petar mig på benet. Inne i sovrummet alltså! Reagerar som vilken normal person som helst hade gjort. Genom att skrika som en skållad gris. Detta finns självklart dokumentat på film. Efter att den första chocken lagt sig var det dags att packa en liten väska och få ögonbindel och hörlurar. Anländer till destinationen som är Fridas lägenhet och får av mig bindeln. Där står hela 14 vackra tjejer som alla var där för min skull. Blev extremt sentimental, chockad och allmänt uppriven så jag började gråta. Av glädje såklart. Uppdukat fanns massa god frukost och en massa champagne och jordgubbar. Så himla fint. Dagen fortsatte med Pole Dancing, som har satt sina spår i form av träningsverk i muskler jag inte trodde existerade. Men kul var det. Sedan begav vi oss upp mot Masthuggskyrkan där vi hade picknick med baguetter och vin.
Nästa helg är det ju som sagt Göteborgsvarvet. Men självklart ska det värmas upp i tid, hade planeringsgänget resonerat. Därför fick jag en knallgul T-shirt, med en text som löd "Miiiiikas möhippa, Lilla Varvet 2011". Startade vid Myrornas vid Järntorget och hade stationer att stanna på hela Linnégatan upp, till målgången i Slottsskogen. Stationerna innehöll allt i från uppvärmning, till att sjunga en låt, till vätskekontroller och till att moona vid Rumpan Bar såklart. Störtvägrade först, men gjorde det till slut efter att Annelie lovade att göra det med mig. Sjukt roligt.
Efter lite mer picknick i Slottskogen begav vi oss hem till Frida igen för duschande och piffande, spontandans och mer bubbel. Bord var bokat på Ritz till halv 9 och jag ska ärligt erkänna att från Frida till Ritz och en stund där emellan är allt svart. Började minnas igen när maten kom och vi gick vidare ut för att dansa all night long. Det var så fruktansvärt roligt hela dagen och jag är oerhört glad över att ha så fina vänner. Tack.
Har själv inga kort från dagen, men räknar kallt med att få alla andras om ett tag så ni får se hur det gick till. Ett par bilder har jag dock lyckats skrapa i hop från fejan.

Champagnefrukosten.
Efter målgång i Lilla Varvet.
Såhär bra gick det för oss att ta oss ner till middagen från Frida.
Såhär pigg var min vackra syster på väg hem i natten.
Söndagsmorgonens brunch/frukost på Incontro.
Puss!

Kommentarer
Postat av: moja

Vilken kanon möhippa!flera kort emotses!kram,kram

2011-05-16 @ 17:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0