Sant.

Nu är det verklighet. Massor av saker är bokade i dag. Hotell i Encinitas, hotellet i Grand Canyon är bokad sedan innan, Las Vegas är bokat, San Francisco och Los Angeles är bokat. Det är helt otroligt. Vilken grej. Förstår knappt själv att vi ska bila alldeles ensamma i stora USA i hela tre veckor. Sjukt läskigt, men häftigt så man får fullt av pirr i magen när man tänker på det. Inte bara det att jag har jag bokat allt, jag har organiserat allt. Vi är från och med i dag, stolta ägare av en stor, fyllig, sjukt organiserad resepärm. Med flikar och plastfickor där alla bokningar sitter i kronologisk ordning. Från flygresan till sista hotellnatten. Även hyrbilspapper och bokning av färja ut Alcatraz är prydligt insatta i fickorna. Sist men inte minst finns även en flik för mitt läkarintyg som jag skaffade i går. Intyg som intygar att jag är obehagligt flygrädd och får därför ha sjukt starka tabletter med mig på flygningen. Som förhoppningsvis gör mig totalt däckad och lealös, så att jag sover lugnt hela den 14-timmars långa flygturen till Los Angeles.
Allt är såklart inte bokat, lite utrymme för spontanitet finns i budgeten. Även fast jag måste erkänna att i mitt huvud är stoppen planerade i detalj. Även de som inte är bokade än. Bland annat hittade jag en mysig liten stad mellan Las Vegas och San Francisco, precis vid Yosemite nationalpark, som vi bara måste stanna till på, Mammoth Lake. Tydligen en stor skidsport-resort på vintern. Det enda minuset med att vara i Yosemite är att det är björntätt så inåt h-vete. Men naturen får kompensera eventuella björnkomplikationer, tänker jag.
För övrigt så åker jag hem till Bollnäs i morgon. Vet ju av tidigare erfarenheter att bloggandet inte prioriteras då. Men vet vem.

Den förträffliga pärmen.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0