Och vi fortsatte i samma anda.

Vad har hänt. Jag är förslappad och fast. Men rätt glad för det faktiskt. För att kompensetra upp mitt odugliga tv-slappa leverne har jag i alla fall promenerat i mycket rask takt till jobbet både i går och i dag. Ingen större prestation om jag nu hade råkat bott sisådär en fem-tio minuter från jobbet. Men det tar faktiskt en timme. Vilket räknas som riktig motion och inte som vanlig vardagsmotion. I min värld.
I skrivande stund sitter jag mest och är förbannad. Jag hade sett ut en förträfflig liten sak på blocket som hade passat som hand i handske i vårt kök och som jag faktiskt varit på jakt efter ett bra tag. Hittade den i går och när den dessutom var satt till ett riktigt fyndpris tog jag såklart mig samman och bokade in en träff med försäljaren i dag. Sagt och gjort. Allt klart. Trodde jag. Nu har kärringen insett just vilket fyndpris hon annonserat varan för och höjt priset hutlöst. Dagens samhälle alltså. Vad hände med att sagt är sagt och gjort är gjort liksom? Jag hoppas hon får sålt sin svindyra pinal och bryter ett nyckelben eller två.

Tills dess att jag hittar en ny likadan sak (med human prislapp) kan jag lugnt och skönt fortsätta att göra det jag numera gör allra bäst. Det vill säga- kolla på vackra män och leva mig in i fiktiva världar.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0