20-tal i Paris med förbjudet vin.

Och så blev det fredag. Härliga veckoslut. Kl 5 när jag slutade mötte jag upp Alex och vi gick till saluhallen och åt.
Där kom vi (Alex) på den emintenta idén att hinna till systemet och köpa småsmå tetraviner att ha inne på bion. Parisfilm utan rödvin är ju helt klart inte lika bra som Parisfilm med rödvin.
Filmen var underbar och när vi kom hem ville jag visa min nya gröna kjol. Den ska jag officiellt inviga nästa helg.
Sen dukade vi upp massa goda ostar och kex. Och tittade på bröllopsbilder som min fina vän Lisa hade skickat (ni ska få se snart, de är fantastiska).
Precis redo för tandborstning, hittade jag denna lilla sötsak på handfatet. Jag hade fått en present! Jag har ju en stor kärlek för mjuka, runda saker. Varför Barbapappa och Mumin hör till mina största favoriter. Självklart blev jag mycket glad.
Tack fina husband. Den va den fina fredagen det.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Elkie

Äkta män hänger inte på trän direkt, duggar tätt, ramlar över en eller så.

Du har en ovanligt stor portion tur, tror jag, Mikaela?

Men det är säkert så att även Alex upplever det som är

så få förunnat, dyrbart.Jag snackar om kärlekslycka, också i vardagen.

Ta vara på glädjen och förgyll din tillvara med goda ting!

Jag har jobbat mig upp från noll idag och sitter nu med färdiglöst korsord och känner mig lite bättre till mods, har ett par hundra,på fickan,just nu.

Min Pär kommer 15 00 till mig.Jag är tacksam för det och jag tror det bara gäller att vara sig själv i alla lägen.

Idag håller jag mig hemma.

KRAM, mostern

2011-10-15 @ 13:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0