Inte min kväll.

I går var det lite motigt kan man säga. Min fina man ligger på sjukhus efter en operation. Och även fast det var en planerad sådan och inte livshotande är det ändå obehagligt. Hela företeelsen med sjukhus är obehaglig. Så jag var inte jättepepp när jag först gick och vaccinerade mig med sista twinrixen, kortläsaren funkade inte, kön till vaccinationen var lång och jag fick med andan i halsen springa till spårvagnen när det var klart för att hinna till sjukhuset innan besökstiden var slut. Väl framme, efter promenad i ytterst öde korridorer på helt andra sidan stan matchade jag min ankomst så fint att precis när jag kom var läkaren inne och hjälpte Alex med mediciner och sånt man behöver när man har ont. Så jag fick vänta. Länge. När jag väl fick komma in ville jag inte stanna allt för länge för att låta Alex sova och vila. Man är ju förståligt trött efter narkos.
När jag gick var det mörk, jag ville inte komma hem till en tom längehet och till råga på allt gick jag ut fel. Jag tog en annan utgång än den jag kom in igenom till sjukhuset och fann mig själv totalt vilse. I bostadsområden som såg exakt likadana ut vart man än gick. Jag kunde inte orientera mig alls och efter att ha virrat runt i cirklar med gråtet i halsen hittade jag äntligen en snäll tant som visade mig hur jag skulle hitta till spårvagnen igen. Jag kom ner till vägen och missade såklart vagnen med ett par sekunder. Fick vänta, åkte omväg, var hugrig och till råga på allt öppnade någon ett surströmmingspaket på sista spårvagnsfärden. Höjden av otur tänkte jag då och var så trött på skiten att jag inte ens orkade bry mig.
Just det. Sen vakande jag i natt av mitt fönster i stort sett flög upp av en gigantiskt vindpust. Och jag som redan är en skrämd själ låg vaken och var livrädd i över en timme. Det var min kväll i går.
Dock känns det bättre idag, om inte annat är det bättre med Alex vilket är det viktigaste och i kväll ska vi springa. Det var det.
Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0