Och så blev det lördag.

Som började med världens godaste frukost. På riktigt. VÄRLDENS godaste frukost. Nästan i alla fall.


Med pannkakor och croissanter. Topp.
På promenad genom kungsträdgården möttes vi av en herrans massa människor i 20-tals kläder. Tidstypisk jazz spelades och alla hade gamla fina cyklar. Det var tydligen ett lopp på gång som hette "Bike in tweed". Roligt och fint.
Vi var på väg till till Moderna museet. Och för mig, med min fobi för saker som står ut från saker, var det här ett trauma utan dess like.
Utställningen vi skulle se var med Turner...
...Monet...
...och Twombly. Mycket bra. Mormor Moja var med också. Även fast hon inte fastnade på bild.
Efter det promenixade vi vidare in till Biblioteksgatan. Man vill ju hinna gå på Urban Outfitters såklart. Jag köpte en jordglob och ett armband som nästan trillar av handleden.
Har man varit kulturell och gått en massa får man lyxa till det med lite vin på vägen.
När klockan slog halv 6 bänkade vi oss på Sturebiografen för att se filmen Franska Nerver. Och herre vilken söt film. Rekomenderas skarpt. Rolig och lättsam. Och fransk. Fin kombo.
Middagen åt vi på en liten italiensk en på Blekingegatan. Kan ha varit den godast pastan jag ätit. Hummer. Mums.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0