Helg, Lilla Mika och magont.

Lite bloggtorka. Jag vet. Ibland tryter motivationen liksom och man hittar inte ord. Eller vettiga uppslag ens. Men. Det som alltid funkar är ju att rent av avhandla. Helgen till exempel. Det var en lång helg. Och det gillar man ju onekligen. Allt för ofta känns ju helgen för kort. I fredags sov jag middag, vi åt tacosgratäng och kollade på Shakespear in love. Glufsade även i oss en vasin bit av ostkakan som jag hade sprontanköpt. Det var lite av en besvikelse faktiskt. Jag hade fått för mig att den skulle smaka som vår Hälsninge ostkaka. Men icke. Därför har jag nu satt mamma och pappa på att införskaffa en "riktig" ostkaka i Hälsingland och ta med ner nu när de kommer på torsdag. I lördags vaknade jag utvilad, grejade hemma och begav mig ner till Kungsgatan för jobb i några timmar. Väl hemma igen var det bara till att svida om för tjejmiddag hemma hos Lisa. Mycket mysigt på alla sätt. Och bästa avslutningen var skjutsen hem av min snygga man. Gillar inte att åka spårvagn långt kvällstid i mörker. Jag vänjer min aldrig vid just det.
I söndags var jag relativt duktig och gick två långa power walks på en timme vardera. En i min ensamhet och en med älskade Tipp. Det enda negativa med helgen är att jag anar mig fått tillbaka min magkatarr, vilken höll mig vaken ett antal timmar i natt.

Hemkommen efter middaegn i lördags hos Lisa, med tvätta-ansiktet-redo-frisyr upptäckte vi den slående likheten mellan mig och Lilla My i just denna utstyrsel.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0