Skinande rent.

Hus. Eller ja, lägenhet. Ca en och en halvtimmes komprimerad tid har lagts på städning i dag. Tre timmar om man räknar att vi var två som arbetade hysteriskt. Nu är lägenheten skinande och jag älskar't. Jag har fasiken nada ro i kroppen när man plummsar omkring i litervis med dammråttor och när gårdagens frukostflingor fastnar under trampdynorna när man går in i köket, ja då är det dags för en cleaning. Anyways. Jag trivs.

Och just det. Jobbet är mitt. Antällning på 20 timmar i veckan och nu under sommaren, heltid. Inte drömjobbet, men jag får skor. Och lön. Till hösten ska det dock letas ett komplement. Vissa (läs Jag) ska ju faktiskt drive:a Route 66 nästa sommar med tillhörande PV. Och det är inte gratis. Det kan man kanske tro. Men det är INTE gratis. Så därför ska det sparas.

I dag har jag och Tippi smaskat indiskmat. Fick en akut craving efter det i går. Sen efter ost. Well, det var väldigt gott. Efter det tog jag en liten sväng till myrornas där jag hittade en bok. 15 spänn. As freakin' found. SMUTS heter den. Innebörden av det ordet är just nu en bristvara i lägenheten. Jag älskar't.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Linda

Stort grattis! Jag visste väl att du inte tillhörde den arbetslösa typen ;)

2010-06-03 @ 12:01:30
URL: http://frokenflygt.blogg.se/
Postat av: Bela

Oj, vad du städar. Moja kommer snart till mig, då blir det städning här också.

2010-06-13 @ 18:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0