Att vara eller att icke vara...

...arbetslös. Det är frågan. Arbetslösheten känns obehagligt nära nu. Men även fast den är nära är den faktiskt inte så skrämmande som man skulle kunna tro. Kalla mig naiv, men jag tror att det kommer att lösa sig. Med lite välbehövligt flyt och lite egen ansträngning kommer jag att jag hitta nått nytt. Och det är snart. Jag känner det i magen. Skulle det inte vara jäkligt sweet att bara vara i en vecka eller två. Jo, det skulle det. Men det finns något som heter hyra och leva som samhället påminner mig om. Fan. Jag vill bli Hollywoodfru. Om det sistnämnda nu inte händer har jag faktiskt börjat anstränga mig för ett nytt jobb denna veckan. Jag har specialkomponerat personliga brev i en hejvild takt och kontaktat latenta arbetsmässiga kontakter. Idag fick jag ett tips av en vän om jobb för några dagar nästa vecka. Allt är ju bättre än inget, right? Så är det. F.ö det här med arbetsförmedligen, känns inte det lite förlegat? Kan dom faktiskt göra något bra för mig? Har någon nått svar på det? Naiviteten i mig säger, även där, att jag klarar det bäst på eget håll.
Idag är det tisdag. Och vad betyder tisdag? Jo. Vardagsöl med Marie på Hagabion. Gilla. Med VERSALER.
Puss!

Kommentarer
Postat av: k-s

klart det löser sej mika! det GÖR det. jag vet att det är så.

tänk, där satt jag för några veckor sen och var nervös och snart utan jobb, men nu - nu sitter jag med 3 st jobb och jag har till och med sagt upp mej från ett av dom. och det FORTSÄTTER ringa om intervjuer och kolla om jag är intresserad hit och dit!

så är det en sak jag vet så är det att det absolut, deffinitivt och helt säkert kommer lösa sej!

just go girl!

huuugs!

2010-05-11 @ 21:45:51
URL: http://dancingfairyfairy.blogg.se/
Postat av: Linda

Men hade du inte ett nytt jobb nyligen? Vad hände?

2010-05-11 @ 23:21:34
URL: http://frokenflygt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0