Gert från Ljungby.

Helgen har som vanligt varit bra. Kan man ha en riktigt usel helg? Jag tror då fan inte det. I fredags åkte jag direkt från jobbet till Linnégatan och Rumpan bar (?) av alla ställen på after work. Ett trevligt inslag i den annars rätt intetsägande fredagen. Efter ett par öl och häng med fina människor kom Alex och hämtade mig med tillhörande pizza. Jag tvärdog i soffan vid 10. 

I lördags var vi på särskrivningsfesten efter många om och men. Beslutet föll på Glad Packad Mika vilket gick hem. Alla hade verkligen tänkt till och även fast jag knappt kände någon där var det faktiskt en väldigt trevlig tillställning. Hm, inte för att det bara blir roligt om jag känner någon. Men ni get the point.

Senare på natten gick hela gänget till Sticky. Av en ren slump hamnade även vi där eftersom jag råkat ta fel jacka och blev dit tvingad för att byta. Suck. Vad trött jag blir på mig själv. Tanken var faktiskt Hard Rock för vår del. Men ödet tog oss som sagt till Sticky i stället. 

På natten på väg hem i spårvagnen flippade vi. Bokstavligt talat. Vi kom på att vi skulle låtsas som att vi inte kände varann utan att vi raggat upp varann bara för kvällen. Jag var komplett pinsam och stackars karl höll på att skämmas ihjäl. Till exempel kläckte jag "Alltså, det här ska vara på riktigt om du följer med. Jag är ute efter något seriöst nu. Bara så du vet" En fras som säkert skulle skrämma iväg vem fasiken som helst som man nyss träffat på krogen. Jag hade också väldigt svårt att bestämma vart jag bodde. Det var både fjärde långgatan och sandarna. Efter en stund kom det även fram att jag hade en pojkvän redan. Gert från Ljungby.  Men självklart var jag och Gert inte lyckliga varpå jag släpat hem Alex. Herregud säger jag bara.

Bland det första Alex sa på morgonen var "Du är verkligen störd, Haha! Om du hade varit så på riktigt hade jag ALDRIG övervägt att dejta dig!" Och SOM jag förstår honom. Jag är inte normal.

Summa summarum. Jag gjorde förmodligen skäl för min utklädnad som Glad Packad Mika.

Oven and out. Puss!

Kommentarer
Postat av: Pappsen Wellander

Haha! Mamma å jag gjorde exakt samma grej en nyårsafton för många år sedan på Frimis. Så äpplet faller inte långt från trädet...

Puss.

Ses snart. Ska bli rackarns skoj.

2010-05-10 @ 15:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0