Hemkommen.

Alldeles nyss också. Har haft det riktigt jäkla bra. Resan har verkligen innehållit allt en resa bör innehålla. Det innefattar barhäng, strippklubb, shopping, mys, starbucks, sevärdheter, solning (även om det var lite), god mat, trevligt sällskap och lite mer barhäng. Och rejäl rumpskakning på Grand Boulevards och lättfotade kvinnor i Pigalle. Ja, precis. Sen var det så jäkla sjukt. På flygplatsen i Paris när vi just landat träffar jag på en tjej härifrån Göteborg. Hon ska tydligen också in till city så vi joinar ihop oss. Hon reser helt solo så hon ville gärna följa med mig och systra ut och dricka lite vin någon dag. Sagt och gjort så möttes vi upp på lördagen för lite mini picnick med vin längs Seine. Vi går igenom om vi tror att vi har några gemensamma vänner eftersom vi är i någorlunda samma ålder. Men kommer inte fram till att vi har det. Förrens. Mollies kompis Evelina kommer och möter upp oss som är från Lidköping. Jag frågar henne om hon känner min käre forna klasskompis Ström eftersom de är från samma stad. Hon säger nej. Anna, tjejen från Göteborg skriker dock ut att "Jaaaaag känner honom". Så jäkla twisted. Då visar det sig att vi varit på hans 25års fest i hop i somras och har en hel del gemensamma nämnare. Kvällen fortsatte med att vi diskuterade detta och imorse tog vi sällskap till flygplasten och åkte hem till Sverige ihop. Mycket roligt. Världen är allt bra liten.

Resans citat kläcktes i går av systra på restaurangen.
Mollie: Så jäkla gött det är med shell-mat.
Jag: Mjo, men nu finns det inte längre. Shell har blivit 7eleven.
Mollie: Du DRIVER!
Jag: Nej...
Mollie: Nu finns det fan INGEN anledning att flytta till Sverige igen.
Stackars unge med sina i-lands problem.
Bilder från resan kommer kanske ikväll. Eller en annan dag. Typ.
Puss så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0