Som semester.

De här få arbetsbefriade dagarna som varit hittills har banne mig varit en ren och skär semester. Dagarna är planerade i detalj. Fast bara av roliga saker. Typ fika, öl, ego-evenmang och IKEA-trippar. Det sistnämnda ska ske i dag med Malin. Jag har strikt shoppingförbud men tänker eventuellt unna mig ett par femkronors gokörvan på IKEA. Men bara om jag känner att jag är värd det. Nu gäller det faktiskt att hålla i slantarna. Kanske känns en aning motsägelsefullt med tanke på de akiviteter jag räknade upp för några rader sedan. Men still, man måste ju få leva. Och om man ska dricka ett par öl. Välj då ett ställe där ölen kostar 29 spänn så är det ju lungan. I går var vi på EGO-kväll. Babben var där. Sanna Lundell var konfrenciär och Tippi hade fixat in oss gratis på listan. Sen måste det skrytas lite. Jag, Johanna och KS och en tant vars namn jag inte vet, vann EGO-quizet. Av 350 (typ) människor där var vi det enda laget med flest rätt. Vi vann då två fribiljetter till nått träningscenter och ett varsitt stort Yankee Candle. Jag ÄSLKAR de ljusen. Vi vann största modellen och lilla Mika råkar veta att ett sånt går lös på en 350 riksdaler. Mycket värt. Tack och bock. 

I morgon ska jag provjobba på skoaffären igen. Det känns sweet. Sen ska jag dit på måndag med för sista rondens provjobb. Efter det (om jag inte brutalt gjort bort mig) bör jobbet vara mitt och det drar igång på riktigt nästa tisdag tror jag. Så inte minst därför ska jag fortsätta att vardagslyxa och semestra mig de få dagarna som återstår på mitt lilla, oplanerade sommarlov. 

Här min kära vän Marie A.k.a Pitepullan på långnäs för några sommrar sedan. Och en helt omotiverad bild på en smarrig födelsedagstårta made by Mami. Bollnäs by summer i mitt hjärta. Staden där det aldrigt händer. Förutom på sommaren. 




Puss!
 

Kommentarer
Postat av: Pitepullan Marie

Men herre min je!! Blekfet och ful ligger jag och halvbresar hahaha.. kan vara det fulaste jag sett. tack för den ;)skrattade högt för mig själv när jag läste "gokörvan" hahahahahaaaa. det var tider det :)

2010-05-26 @ 12:41:43
Postat av: Pappsen Wellander

Gökörvan ska aldrig underskattas. Ta två. Ett faderligt råd.

2010-05-26 @ 16:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0