Väldigt långt uppehåll.

Och jag är sincerely ledsen över det. Har inget att skylla på så jag nöjer mig med ett simpelt; förlåt! Okej. Avklarat.

Nu vet jag inte riktigt vart jag ska ta vid. Jo, förra helgen. Mamma och Pappa var här. De kom förra torsdagen. Ett sådant besök kräver ju en del planering i form av hushållsbestyr. Jag och Alex diskade, skrubbade, dammade och fejade hela dagen innan de dök upp vid halv fem tiden. Då bjöds det på ost och skinkpaj och kvällen för min, mamma och pappas del avrundades på The Red Lion med en varsin pint i handen.

På fredagen var det helt underbart. Vädermässigt . Och mysfaktorn var hög. På kvällen gick vi på Johnossi som f.ö var freakin’ great och efter det mötte vi och päronen upp i stort sett hela kompiskretsen på Babar. Mina kompisar gillar verkligen päronen (hur nu det kan vara möjligt) så jag tror att alla inblandade hade en trevligt, berusad afton.

Lördag var vi på Röhsska museet och på kvällen kickade jag och Alex rumpa i musikfrågesporten vi hade. Mamma och Pappa hade inte en chans att keep up with us youngsters. Hånler.

Back to reality. Veckan har spenderats i volvohallen där jag har hjälp till på en utförsäljning. Så här i arbetslösa tider får man vara glad för det lilla. I går var sista dagen för det och efter att jag slutat, hämtade Alex mig och vi åkte och köpte utemöbler till vår balle. (Balkong alltså). Skitfina. MEN. Självklart har jag lyckats sitta(?!) sönder en av stolarna. Det är bara till att reklamera skiten. Anyways. Det var jäkligt fint så länge det varade.

I dag har det också varit helt lovely här i Götet.  Både jag och karl har blivit bruna (läs röda) av de få timmar vi spenderade ute. Vi har nyss kommit hem från frölundatorg där vi gjort något väldigt hemligt…

Härligt va? Med en liten cliff-hanger? Mika gillar.

F.ö så ringde de för en liten stund sedan från skoaffären som jag har sökt jobb på och ville att jag skulle provjobba på måndag. Så jäkla gött. Man ska ju inte ropa hej för ens man är över bäcken. Eller vad det heter. Men det är alltid nått. Skicka mig en tanke mellan 10 och 13 så ska det här nog gå vägen.

I morgon är det Göteborgsvarvet. Vi ska titta. Och heja. Och stå med vimplar. Eller ja, men heja i alla fal

Bjuder på en liten visuell kick i form av vår fina balle (Än en gång, balkong alltså).


Puss!


Kommentarer
Postat av: M-J

Var verkligen på tiden med en uppdatering, gillar dock inte att bli utsatt för cliffhangers så här -kräver korten på bordet vad gäller aktiviteter på Frölunda torg! Tänker bankrån,inbrott,utauktionering av lösöre, tatuering, piercing, botox, köpt hund, förlovning,smygvigsel......en eller alla rätt? : )Kanoners med provjobb på måndag, way to go B-J!! pusss

2010-05-21 @ 20:51:33
Postat av: Marie

fan så gött att du ska provjobba!! nästa vecka får det allt bli lite lyx tycker jag! är uttorkad!! ses kanske på loppet! håll tummarna! pöss

2010-05-21 @ 21:48:37
URL: http://http://mylifethroughanalog.blogg.se/
Postat av: Pia

Bergsäkert förlovning finns inga alternativ :-)

2010-05-21 @ 23:18:25
Postat av: Anna Eleonora Eriksson

Det var kul det här, Mika!

Första gången jag läser din blogg.

Nu tror jag att det blir en fika,

närmare bestämt en barnvänlig grogg.

Snackar en rejäl bägare KRANVODKA, då tror jag att jag till stranden ska orka

Sommaren är ju jättevarm, bevisen syns på näsa och barm.

Man tar vad man har och hederlig A-fil gör mig avspänd!(fungerar som kyl-balsam)Pär skrek som en gris när jag la på en kylskåpskall korv jordgubbssylt på sidfläsket det ceriserosa. Han tackade mig för A-filskuren, ändå!Han var verkligen grisskär, och jag med efter otillräckligt med solkräm.Idag tar vi skadan igen och grillar inte bara oss själva. Fläskfilén ligger och marineras i kylen och det blir goda tillbehör. Må så gott, Mikaela!Och hälsa fästmannen.

2010-07-17 @ 10:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0