Middag, loppis och favorit i repris.

Ännu en helg har gått. Tiden springer i väg och hösten gör sig mer och mer påmind. Inte minst i form av det otroliga regn som infinner sig i stort sett varje dag nu i Göteborg. Det stör mig, för aldrig går det att planera för att promenera till jobbet på morgonen. Vädret är högst lynnigt och det resulterar i spårvagnsfärd med alla andra småblöta kroppar på morgonen. Jag går hellre.
I fredags hade jag gjort fajitas till mig och Pernilla. Vi åt mat, babblade och åt massa onyttigheter. Det var trevligt och en fin start på helgen.
Kl 7 ringde klockan på lördagsmorgonen. Loppisrunda med Tipp stod på agendan. Och först ut var Saronkyrkan (just det frukost på Egg&Milk innan det såklart). Jag grämer mig fortfarande över en femtiotalsfotölj i svart galon som försvann framför ögonen på mig. För att kompensera denna miss köpte jag mig en soffa på Smyrna efter det i stället. En fin femtiotalssoffa i grå klädsel. 350 ynka kronor kostade den. Vill jag, kan vi sälja den för säkert det fyrdubbla. Jag älskar att fynda.
Jag skulle ha mött Alex och hans familj på eftermiddagen på Liseberg. Men det satte migränen från helvetet P för. Min lördagskväll spenderades således i ett svalt, mörkt rum utan någon som helst kontakt med omvärlden.
Bättre mådde jag dock i går då vi hade lägenhetsvisning hemma hos oss vid tolvtiden. Detta innebar att vi var uppe vid tio för att storstäda lägenheten. Den är mycket fin och nu väntar vi bara på besked om byte. Efter det tog vi oss en promenad till bagageloppisen vis Slottskogen och käkade lunch på vårat nya stammis-söndags-ställe Korv Kiosken.
Tippi sitter i nyinköpt soffa med fin tavla. Och är glad.
Söndag och Alex väntar på korv med mos...
...på Korv Kiosken.
Mätta och belåtna på väg hem från loppisen. Jag var nöjd över två små armband á 15 kr.
I går kväll lagade jag middag alá USA. Mac and cheese med kycklingfilé. Yummie.
Puss!




Kommentarer
Postat av: Elkie

JÄTTEFINT MIKAELA!

2011-08-30 @ 19:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0