Update no.1


Jo ni, kära vänner. Nu har vi snart avverkat tre dagar på resande fossing. Något hög på lugnande klarade vi oss fram till LAX med livet i behåll. Flygningen gick tack vare dessa små piller, över förväntan och jag kunde stundtals faktiskt slappna av och sova någon minut. Enought about that. Jag tänkte mig så här, att eftersom vi gör en himla massa saker på dagarna och jag kanske inte har hur mycket tid som helst (och jag vill heller inte tråka ut er), får det bli mer bilder och mindre snack. En bild säger ju trots allt mer än tusen ord har jag hört. På återseende, Dude.


Trötta men glada hämtade vi ut vår bil på lördagsmorgonen. Den är gigantisk och Alex med sina långa ben fick till och med dra fram sätet något. Det har aldrig hänt innan. Det är en GMC Terrain. Jävligt manlig tydligen.

Vi åkte ner till Santa Monica Beach, och gick ut på den berömda piren. Jag var såklart mycket nöjd.

Vi kände på vattnet och blev fotade av en likasinnad turist.

Sedan begav vi oss, på Hwy 1, söderut mot vårat mål Encinitas. Men på vägen gjorde vi stopp i Huntington Beach där jag tog första semesterölen.

Och så åt vi supergod hamburgare.

Vår servitris var Norska, och när vi nämnde att vi var på bröllopsresa, bjöd hon på äppelpaj och glass. Om vi var mätta sen? Jo, jag tackar ja.

Så här såg Huntington ut, ner mot havet.

Efter en stund i Huntington fick jag syn på denna fantastiska klädkedja. Och ja, jag panikshoppade, Alex blev irriterad och ja, vi höll på att få en parkeringsbot due to it. Men det var det värt.

Kl 7 på lördagskvällen, kom vi fram till vårt mål, Encinitas, där vi hade bokat två nätter.

Vi åt god, italiensk middag. Och somnade helt färdiga vid halv tio.

I dag (söndag) vaknade vi tidigt, åkte och köpte matsäck och gick den korta biten ner till stranden där det fanns gott om sådana här typer.

Och precis såhär kul är USA.  Jajjemen.
I skrivande stund sitter vi på hotellet med en varsin öl och ska snart ut och äta. I morgon bär det av till San Diego och San Diego Zoo. Stay tuned.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Emma

Va kul att du skriver och sætter ut bilder från resan :) hær ska jag følja med :) hoppas ni får det underbart, ta hand om varandra i den stora værlden nu :)!! Puss & kraam Emaa

2011-07-18 @ 08:07:08
Postat av: Mallis

Wooohooo va kul å se allt :) njut mina underbara vänner! Inte alls avis ;) PUSSSS

2011-07-18 @ 08:21:00
Postat av: Mama J

Darlings, vilka härliga bilder, vad kul att följa er! : ) Är orimligt avis.....ser fram emot bild på Mika och panda från San Diego Zoo : ) puss och take care!/ Love Mama J

2011-07-18 @ 09:28:59
Postat av: Pia

Häärliga bilder. Passa på att njuta och ha det skönt. Kör försiktigt också. Kram

2011-07-18 @ 12:12:41
Postat av: moja



Oh,vad jag har väntat och längtat efter resans första blogg.helt,helt underbart.puss o kram till Er

båda

2011-07-18 @ 17:53:08
Postat av: Anna Eleonora Eriksson

Härliga bilder ungdomar!!!!!!!!!!!!!

LIVET KÄNNS LYCKAT ÄVEN HÄR.FICK KÄNSLAN ATT NI NJUT ER AV LIVET?

GRILLNATTA PÅ MÅNDAG O KYCKLINGKORV PÅ MENYN OM FEM RÖDA!!

RARA SEMESTERHÄLSN. moster Anna Eleonora/

2011-07-19 @ 16:21:52
Postat av: Anna Eleonora Eriksson

Härliga bilder ungdomar!!!!!!!!!!!!!

LIVET KÄNNS LYCKAT ÄVEN HÄR.FICK KÄNSLAN ATT NI NJUT ER AV LIVET?

GRILLNATTA PÅ MÅNDAG O KYCKLINGKORV PÅ MENYN OM FEM RÖDA!!

RARA SEMESTERHÄLSN. moster Anna Eleonora/

2011-07-19 @ 16:23:00
Postat av: Anna Eleonora Eriksson

hej.



Kul att se bilder från usa.



ha det fortsatt mysigt.



mvh:pär.

2011-07-19 @ 17:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0