Baka, baka liten kaka.

Vi börjar med fredagens sedvanliga genomgång. Kvällen blev ganska exakt så som jag trodde och avhandade i föregående inlägg. Vi handlade massa mjöl och annat man behöver för att baka först innan vi begav oss hemåt. Köpte med oss kebab/falafeltallrik och mumsade, babblade och slickade bunkar och vispar. Det är ju så smeten som är godast. Som tur är tyckte Marie bättre om det färdiga reslutatet så den mesta smeten fick jag slurpa i mig. Vi provsmakade alla muffins och konstaterade att vi varit rätt duktiga. Sorter som bakades var: hallon, blåbär, vanilj, chocklad och tiger. Blåbär var godast. Därför har jag passat på att frysa in en hel påse bara till oss. Som vi kan ta ur nu på kvällarna. Det räckte gott och väl til alla gäster ändå. Så det var ingen fara att spara lite. Festen då? Oj. Vilken fest. Den ska ni få se bilder från i kväll.


Kladdkakemuffar.
Mumma.
Skål.
Fem hela omgångar gjorde vi. Jättemånga goda små verk.
Och hela härligheten.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Elkie

Är det mig du brås på?By the way, är SPENCERTÅRTA din favorit???Din mors coola KOLATÅRTA gillar jag!

2011-09-27 @ 15:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0