Dagens bästa.

Hej på er. Jo, nu har jag legat på latsidan här ett par dagar, och då blir blogg lidande. Dock är jag tillbaka nu, solen skiner och det är höst i luften. Bra dag. Jag och Marie ska springa i kväll i slottskogen, innan det, äta lunch på Andrum. Som sagt, bra dag.
Och bra var det i går också. Bildbevis på den nyinköpta femtiotalssoffan finnes ju i inlägget före detta. Den införskaffades för 350 riksdaler (var ett mindre helvete dock att få upp den i lägenheten) så jag skulle ändå vilja säga att vi betalde lite mer för den, i svett och tårar.
Men. I går såldes den för 1500 kr. Jag visste att jag hade gjort ett kap. Kände det i magen. Och tydligen var det helrätt. Telefonen och mailen gick varm i går av folk som ville ha den lilla sötsaken. När den väl hämtades och bars ut ur lägenheten vid 6-tiden i går firades det med riktig svennemat. Husmanskost är det nya svarta det med. Näst efter att resa då.

Nej. Vi åt inte alls på en gång. Matlådor till dagen efter rymdes i kastrullerna med.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0