Finally found.

Väl i Bollnäs där jag befinner mig nu finns det en given aktivitet som måste prioriteras. Loppisarna. Jag är ju en gamla ting-fantatiker utan dess like och här är det hälsingska himmelriket. Utbudet är stort, priserna låga och unikiteten av högsta klass. 
När man är så pass besatt som jag är får saker ta tid. Att leta den perfekta hyllan, klänningen eller skålen får ta den tid det tar. Det är inget man stressköper, bara för att. 
Och i dag hände det. Finally fyndade jag de. De små rara sängborden från förr. 40-tal och söta som socker. Jag har letat i över ett år utan att ha hittat rätt. Rätt kanske, men utan rätt prislapp blir rätt ändå bara halvdant. 
I en oupptäckt liten retrobutik i grannbyn florerade jag och mor min i säkert en timme. Och fyndfaktorn var hög. Mamma köpte kläder och en klänning fick också följa med mig därifrån. Dessutom har jag gjort ett byte med mamma. Nedan taklampa mot en taklampa som mamma lämnat en gång nere i Göteborg och som jag sett som min. Den får hon tillbaka och jag får denna. Fair trade. Inte sant? 


Dör lite av finhet. Den här i burspråket hemma. Mmmm.



Retrobutiken i Kilafors. Här vill jag bo. 


Sist med verkligen inte minst. Välkomna till vårt hem, gullnosar! 

Puss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0