När fredag blev en tisdag.

Det blev det i dag. Eller. Alla jobbdagar känns ju någorlunda lika. I dag skulle lika gärna kunna vara en tisdag. MEN. Det som skiljer tisdagen från fredagen varje vecka är ju ändå fredagsmyset. Stämningen. Den där härligt känslan av att nu är det snart helg. Och de här två senaste detoxdagarna har det blivit ytterst klart för mig att helg inte är helg för att man är ledig. Utan helg är helg därför att man får gotta sig. Unna sig med stort U. Ett glas rött efter jobbveckan. Godis till På Spåret (bortse vuxenpoängen in på kontot där) och god mat. Inget av detta får jag uppleva denna helg. Innerst inne är jag helt övertygad om att alla dessa "livets goda" kommer att vara ett antal gånger godare nästa helg. Då jag med gott samvete kan ta den där smörgåsen till frulle. Till exempel.
Över till det faktiska som faktiskt ska bli trivsamt i helgen. I morgon står det second hand på schemat. Saronkyrkan med kära Tipp för att kanske, kanske denna gången stoltsera hem med den där jädra trearmade 50-tals golvlampan som gnager på mitt undermedvetna. Kvällen toppas med Johnny. Oh my god Johhny. Depp. Och The Tourist på bio med tillhörande karl. I och med de sista fyra skrivna raderna är jag inte längre säker på att jag står för de första tio. Kanske är det ändå ledigheten som gör helgen? Eller sällskapet? Eller Johnny? Mums. Ögongodis är ju trots allt godis, även det.
Puss och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0