Galej, nya saker och en massa klänningar.

I dag, mina vänner, har det varit en händelserik dag. Vi har haft en heldagskurs på jobbet, som gav tankenötter och många nya insikter. Mycket om hur man bemöter andra människor på ett bra och serviceinriktat sätt, men också om hur man själv ändrar sina mönster och tankar. Jag började redan i dag. Men att ta en tur ut till Torslanda. Det var sjukt ofrivilligt, verkligen. Men det är onekligen lätt hänt, dock, när man pratar i telefon, är lite trött och ser en buss som på pricken ser ut som bussen som ska ta mig hem. Började ana ugglor i mossen när bussen glider ner i en tunnel, och sätter fart i rakt motsatt håll från dit jag skulle. I och med dagens kurs har vi också fått en utmaning att bita i den kommande veckan. Nämnligen att vi inte får klaga, gnälla, döma eller kritisera. Bussturen i dag blev helt klart en hård prövning. Men jag höll humöret uppe. Trots en timmes omväg. Kan ha varit den fina vetskapen om att jag åker hem till hälsingland i morgon som höll mig flytande. Jag längtar så. Fem dagars attackpussande av katt, tjejhäng, loppisrundor och mys med familjen.
I går kväll var jag på tjejmiddag. Igen. Eller halv åtta-middag snarare denna gången. Och jädrar vad det byggdes skämt. Det var ytterst skruvade och rent av sjuka scenarion som byggdes upp. Allt från att vi skulle starta förening och bränna av ett triathlon i augusti, till kollektiva känslor i kroppens nedre regioner till swingersträffar och badmössor. Vad vår traithlonförening skulle heta är alldeles för obscent för att pränta ner här, men roligt, det hade vi. Ja. Allt en tjejmiddag mer eller mindre bör innehålla, helt enkelt.


Observera att det inte är vin i mitt glas, utan cola. Så som utlovat fram till påsk.

Spexig vännina/värdinna.

Och en söt Sofia.
Puss och på återseende i Bollnäs.
P.S. om någon känner för att låna en klänning av mig är det helt okej. Detta eftersom jag omöjligtvis kan tänka mig att undvara en endaste av de nio jag packat med hem till Bollan. Sjukt beteende. Jag vet.

Kommentarer
Postat av: moster Anna

Väl mött i Bollnäs till Påsk!

Med andra ord välkommen hem Mika/mostern

2012-04-04 @ 16:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0