Det här med ett nytt nyttigt liv.

Jo. Jag har än en gång satt ner foten i ett ambitiöst projekt. Projekt nytto. Som så många gånger förr, får jag för mig att imorgon, tamejtusan, då ska jag börja mitt nya nyttiga liv. Det går super, i en vecka eller så. Det här gången har jag dock förhoppningar om att det ska kunna hållas. Jag tror helt ärligt inte på dieter, eftersom de känns för svåra att hålla i längden när man utesluter mycket och begränsar sig med allt man är sugen på. Nä. Den här gången gör jag som alla gamlingar (läs: föräldrar och sånt) alltid sagt. Dvs. det enda som håller i längden, både vad gäller vikt och välmående, är att äta rätt och motionera. As simple as that. Och än så länge går de ingen nöd på mig.
Favoritalternativen till ris, pasta och potatis har lätt blivit matvete och quinoa. Gott och gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0