I dag har jag...

...vaknat ganska tidigt. Morgonkramats med min man, blandat juice, ätit flingor och gått ut. Mött Tippi vid bageriet (som alltid) promenerat raskt genom Majorna och genom Slottsskogen. Ända, hela vägen fram till den gigantiskt ringlande kön in i skattkammaren (läs: Saron second hand). Där har vi strosat, Tipp hittade en stor och fin och billig jordglod. Vi har kastat avundsjuka blickar mot tjejen som fyndade stringhyllan. Och jag köpte en tavla för en tjugolapp. Vi skilldes åt och jag köpte glass. En stor härlig bägare med Hägendazs. Den ligger nu och ruvar i frysen och känner nog på sig att vilken sekund som helst åker den fram och ner i min mage. Jag har sovit lördagslur, vi har skruvat upp hylla och fyllt den med det allra finaste vi har. Jag har ätit mat som bara jag tycker om. Sånt får man göra när man är själv en kväll. Filmen som snart ska ses är också en sån som bara jag vill se. Jag har det helt härligt här i min ensamhet. Och det behöver man ibland. Att bara få vara.


Puss och ha en fin kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0