Vädret.

Alltså vädret. Jag säger då det. Vilka fantastiska dagar vi bjudits på. I går vaknade jag till värma pustar och härligt solsken. Beslutade mig för en powerwalk. I linne bör tilläggas. Och efter det har jag inte velat gått in igen. Det märks att man är utsvulten på sol och värme och man lapar i sig för fulla muggar för att nå nollnivå i D-vitamin igen. Och kanske till och med ta sig upp över nollan. Så. I går kväll gick vi ut igen. Jag och ett bakistroll till karl. Gick en mil genom Majorna och Slottskogen. Beslutade, att i och med vädret, kändes tonfiskpastan som stod på hemmamenyn rätt lam. Vi (läs jag, den andra i sällskapet åt pizza) tog oss en räksallad och en iskall öl i värmen på uteservering nära oss istället, medans vi tyckte att livet kändes rätt så himla fantastiskt. Fler sådana kvällar åt mänskligheten. Och fler varma dagar. Helt klart. Välkommen sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0