Vampyrer och annat.

I fredags var jag på Twilight. Sista delen. Vi hade bokat VIP-bio långt innan. Jag var mest bara med för själva sakens skull. Trevlig sak att göra, med bra människor och för ölen efteråt (och för drinken före). VIP-bion i sig var rätt trevlig med stora härliga fotöljer som man kunde vippa till halvliggande läge. Och så fick man poppisar och dricka. Men filmen, den var inte mycket att hänga i granen. Jag är ju så totalt besatt av True Blood just nu så att jag tycker att Twilights vampyrer är alldeles för mesiga. Inget riktigt stuns i dem. Inte tillräckligt mycket ilska och blod liksom. Sen är ju Kristin Stewart a.k.a. Bella i Twilight bland det löjligaste mähäet jag stött på. Fy. Ingen höjdarfilm. Efter bion gick vi vidare ut på galej och innan vi begav oss hem i natten mumsade jag och en av tjejerna mat på Vasagrillen. Den mosbrickan gjorde min kväll. Lördagen var jag och karln mest hela dagen i potätläge. Gick en promenad för att handla lite, och sen på kvällskvisten gick vi och åt på Chateau Beirut. 12 små meze och massa grillade godheter till det. Fabulöst trevligt på alla sätt och vis. Jag tror jag får sota för min fina helg nu. Sedan i går kan jag nämligen knappt öppna mitt vänstra öga. Går under benämningen, Cyklopen. Eller mullvaden, just nu. Läkaren i morgon och efter det hoppas jag återfå mitt normala öga.

Jag körde djurtema på accessoarerna i fredags. En djugelräv på fingret, en hjort runt vristen och kobror i öronen.
Här tänkte jag visa just kobrorna i öronen. Det går sådär när allt hår hänger i vägen. Total fail, med andra ord.
Dansa inte pausa. Eller hur var det?
Lördagsfrulle. Inget är så bra som just frukost.
Gosieligos med gosse.
Puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0