Efterlängtad helg.

Den här helgen är väldigt efterlängtad. Med risk för att tjata ut er, är jag ju väldigt trött på kvällarna. Och på dagarna. Ja, you name it. Jag är fanimej trött jämt nu. Helgen ska därför ägnas åt att att S.L.A.P.P.A. I kväll väntas välbehövligt rödtjut och kanske en liten pizza. I morgon har vi tvättid mellan 11-13 och det blir tydligen kvinnan i hushållet som ensam får ansvara för detta uppdrag. Könsrolls-orienterad uppgift, jag vet. Men det är ett nödvändigt ont som måste tas tag i. Alex ska roa sig och jag blir fast med tvätt. Känns det fair? Kanske inte. Men som sagt; nödvändigt ont. I morgon kväll ska jag och Pernilla ha budgetkväll. Matlagning och snack om allt och inget. Kan bli hur trevligt som helst. Jag sparar för Paris-resan nu, där varje krona gör sig bättre, tänker jag. Det är så inte värt att slösa hundratalskronor på en utekväll eller dylikt här i Göteborg har jag kommit fram till. Kalla mig tråkig eller gammal, det är bara inte värt det. Själv tycker jag att jag är förnuftig. Och snart 24 år. Dags att börja pensionsspara med kanske? Hm, det ska jag kolla upp i helgen.
Puss for now!

Kommentarer
Postat av: moja

Kan ha med åldern att göra!!Men spara på smått för att ha råd med stort,håller i vått som torrt!!Kram

2010-04-17 @ 13:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0