Vart är min depression?

Så jäkla gött att höstdeppen inte infunnit sig i samma grava utsträckning som tidigare år. Fantastiskt skulle jag vilja tillåta mig att säga. Man kan ju ifrågasätta huruvida man ska ropa hej innan man kommit över ån (?) men jag tillåter mig ett litet "hooo" redan nu.

Snart är det val. Som resen av Sverige ska väl även jag spy ur mig mina tankar och funderingar. Eller ja, inte i direkta sakfrågor men in general. Jag är så ofantligt less på alla trötta budskap som både de rödgröna och alliansen rapar ur sig på måfå. Det är som att de gjort en pakt sinsemellan att försöka förpacka sina budskap på exakt samma sätt tills det till slut känns som att det kvittar vilket man röstar på för alla verkar vilja exakt samma saker. Jäkligt skumt att de faktiskt förhåller sig på det viset när det man egentligen går igång på är ju något lite udda och "nytt". Är det bara jag som tänker så här? Anyways, jag har verkligen satt mig in i diverse sakfrågor inför detta val och vet vilka min röst hamnar på, men vet folk vad de röstar på egentligen? Tvivlar, tvärr, på att det är många i min ålder som faktiskt sätt sig in i vad de ska rösta på. Oavsett så bör alla dra sitt strå till stacken och försöka se under ytan på alla enformiga budskap och floskler.
Well. I kväll ska jag ta ett par öl med Sofia och Isadora från skoaffären. Som det ska bli trevligt. Ja ni, jag säger då det.
Tack och hej.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0