Saker jag gillar med Bollnäs.

Utan inbördes ordning.
  1. Att vakna av att en katt kafsar på dörren till ens rum (trevligt ibland, bör tilläggas)
  2. Upptäcka efter väckningen att mamma också är vaken och äter frukost.
  3. Att resten av familjen efterhand droppar in i köket.
  4. Att kollektivsminka sig i badrummet uppe med Mollie.
  5. Att göra någonting drastiskt med ovan nämnda syster samtidigt som vi lyssnar till Fever, Fever med Melody Club på repeat.
  6. Att min Tuss kommer och möter mig i allén när jag kommer hem med tåget.
  7. Att sova ut.
  8. Mammas hemgjorda pizza.
  9. Vin och musikquiz med mamma och pappa (jag vinner jämt).
  10. Loppisrunda med mamma och Mollie på lördagarna.
  11. Sommaren.
  12. Bada på Långnäs med Marie.
  13. Att cykla hem från en fest mitt i natten och det är lika ljust som mitt på dagen.
  14. Hamburgaren "Greken" på Roys.
  15. Det okomplicerade levernet.
  16. När alla mina vänner kommer på juldagsfest.
  17. När Mollie dansar "dansen", eller när jag tvingar henne att dansa den.
  18. Att hälsa på Moja på hennes kolonilott.
  19. Att farmor och farfar blir så glada när jag kikar förbi.
  20. Att ta ut frukost på baksidan av vårt hus.
  21. Gå långpromenader med mamma.
  22. Fika på krokanen med pappa.
  23. Gå runt på sommaren och tycka att sommaren i Bollnäs är den bästa.
  24. Att ha flyttat därifrån så att jag kan uppskatta just ovanstående.
  25. Rosévin på våran bro i kvällssolen.
  26. Att vinter är vinter där. På gott och ont.
  27. Att gå runt i täckbyxor och tycka att det är världens naturligaste grej.
  28. Att få åka hem igen och inse att det inte är det.
Och en massa andra fina saker. Jag längtar hem lite i dag. Märks det?

Just det. Tunnbrödsrullen från Combigrillen. Nam.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0