Usa del 5.

Hey y'all. Nu är vi i Mammoth Lakes. Staden utan papputar. Bara mammutar. Supertrevlig överklass-ski resort. Vintertid då alltså. Kontrasten från Las Vegas är enorm. Och så även klimatet. Vi lämnade ett 40 gradigt Las Vegas kring halv tolv i förmiddags till tonerna av Lady Gagas Pokerface. Vilket jag såklart tyckte var mycket lämpligt. Vi har kört genom ett antal spökstäder och milslånga sträckor utan den minsta tillstymmelse av befolkning eller stad. Efter 6 timmar nådde vi i alla fall vårat mål, Mammot Lakes. Vi tar vid i går morse, dag två i Vegas.

 
När vi vaknade i morse. Efter att ha avverkat en gigantisk frukostbuffé i pyramiden, tog vi en taxi bort till ett stort shoppingcentra på mitten av Strippen.

Anledningen till denna lyx var såklart den extrema värmen som rådde.

Väl inne i shoppingcentrat var det svalt och skönt. Och de hade en artificiell himmel där inne...

...som när vi käkade lunch på Panda Express, helt sonika började åska och blixtra. En unge bredvid oss blev hysterisk. Då tänkte jag än en gång att nej, barn är inget för mig.

Utanför gallerian stannade vi till för att beskåda fontänspelet vid The Bellagio.

Innan det var dags för poolhäng vid Luxor.

Det blev kväll och jag var mycket nöjd över mina nyinköpta kläder...

...och över min nya bok som kommer från bloggen My Milk Toof...

...samt över min tidiga födelsedagspresent från min snygga karl.

Efter att vi gått på en mycket bra och gripande Titanic-utställning, med massor av orginalfynd från vraket och med identiska scener uppbyggda (bl.a. promenaddecket, tredjeklassens hyttkorridor, och den berömda trappan ner till Dining room:et) var vi redo för ännu en natt i dimman.

På väg till Mammoth nu i dag, passerade vi ett antal skottskadade skyttar. Obehagligt på något vis.

Tillslut nådde vi målet. Aspen look alike:en Mammoth Lakes.

Vår förhoppning, är att i morgon, få se en livslevande björn i Yosemite nationalpark.

Mammoth är väldigt fint och mysigt...

...det verkade Alex onekligen tycka också. Eller som han utryckte sig "Jag har bara fått något i ögat". Yeah, right.

En gigantisk, berömd "Mammoth Marguerita" och himla god fajitas fick avsluta kvällen. Eller nej, det fick en varsin bägare från Ben and Jerrys glassbaren göra.

Tack för oss och på återseende i San Fransisco.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0