A jinxed weekend 2,0.

Å så trevligt vi har haft. Jag och Mammsen-Jinx. Efter att SJ och jag i tåget otippat nog var försenade till Stockholm på fredagsmorgonen, lyckades jag och Mamma tajma varann perfekt på centralen. Inget ont som inte har något gott med sig. Vi har avverkat så mycket så det skulle ta aaages för mig att rada upp allt. Så vi nöjer oss med en quickie tänker jag mig. I fredags flanerade vi mest runt i lite affärer, åt god lunch och var på fotografiska. Utställningarna var minst sagt intressanta, och det konstaterades att ingen av dem mådde särskillt bra. Fotograferna alltså. Sarah Moon var dragplåstret och som sagt, kvinnan kan inte må bra. Kvällen avslutades på Stureplan (!) på bar 101 där vår granne i Bollnäs jobbar som bartender. Jag och Mammsen slurpade fanatiskt goda drinkar i någon timme innan vi gick till Capri på östermalm för krubb. Good day.
I lördags var vi på retromässan på Münchenbryggeriet. Kön dit var hur lång som helst, men när vi väl kom in var det värt det. Jag köpte en burk och samlade inspiration. Resten av dagen strosade vi runt på söder och uppsökte lite second hand-butiker för att avsluta eftermiddagen med en liten tuppis i de fantastiska sängarna på hotellet. Kvällen spenderades på Shanti Softcorner vid medborgarplatsen. Hade blivit tipsad av min kära vän Elina och det var freakin good I'll tell you that!
Ett vackert potpurri av bilder.

Rummet.
Shooooopping!
Gloria.
I gamla stan.
Sarah Moon.
Skål.
Alltså. Lång intern historia. Men det här är mamma och Helena Bergström. Luddet tyckte vi var Helena Bergström förluddigad. Gud vet varför.
Kön in till retromässan.
Fina mammsen.
Indiern.
Irländskt kaffe a.k.a Irish coffe.
Mumma.
Puss for now!

Kommentarer
Postat av: Pappsen Wellander

Ja, inte verkar det ha gått nån nöd på er, inte! Trevligt. Pusspålä.

2011-03-15 @ 16:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0