Det var en gång en onsdag.

Liknande de andra onsdagarna som varit genom åren. Fast en sak gjordes som inte annars brukar göras. Jag var på ADA som hade smygpremiär av filmen Press Pause Play. En film om den digitala utvecklingen inom den kreativa världen typ. Jag vet inte om det var det bästa jag sett direkt. Men den var fin. Fint gjord men med innehåll som kanske mest bara skrapade lite på ytan av vad den avhandlade. Det känns som att den här typen av film är väldigt tidsenlig för hur filmer om kreativitet görs just nu, vet inte om någon sett filmen om Helvetica eller Art and Copy, men jag personligen tyckte att den här påminde mycket i stil om de två filmerna. Många intervjuer med kända och okända människor inom reklam/design/artistvärlden och deras åsikter på hur branchen utvecklas. Och det dras paraleller hejvilt. Och det jämförs. Och nästan alltid är kontentan att det var bättre förr.
Men som sagt, sevärd film och trevligt onsdagsnöje med Karin. Först åt vi på En Deli Haga. Mumsig veggomat. I kväll ska vi på Guldäggsnomineringsvernissage. Och förhoppningsvis får vi kika in bra svensk reklam och design samtidigt som det bjussas på drink.

Vill man checka in trailern för Press paus Play så gör man det här.

Krubb.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0