Fel av mig.

Big misstake. HUGE! Nu ni kära läsare, nu ska ni få höra. Berättade ju aningen bittert om vår fondtapet som vi valt i all hast. Skrev även att den var grön/brun. Det är självklart svårt att utläsa i text, men min betoning låg på grön och inte på brun. När jag kommer hem i går, glad i hågen över att jag tror mig få beskåda mästerverket på väggen hemma, är det som händer följande:
1. Det sitter en lappj*vel (en fysiks lapp alltså, ingen liten same-pöjk) på väggen där tapetseraren skrivit att hon nog missberäknat tiden lite och att det inte kommer att vara klart tidigast torsdag, senast fredag. FREDAG! Det betyder alltså två till nätter i lägenheten som gud glömde.
2. Något besviken över det inträffade tar jag fram tapetkatalogerna för att granska våra val i dagsljus.
Vad upptäcker jag? Jo, tro på fan att tapeten är bajsbrun och inte alls mossgrön som jag trott kvällen innan. Hur fasiken kan jag ha sett så fel? Jag får smärre panik eftersom vi redan sagt till dem vilka tapeter vi vill ha och tänker att det är kört och att jag kommer få leva med bajs på väggen i ovisst antal år framöver. Denna panik resulterar i att jag, relativt omotiverat, börjar gråta och känner mig extremt upprörd över detta.
Som tur var övertygade min mycket pedagogiske man mig om att det löser sig och lovade att vi skulle ringa i dag och be dem ändra på vårat val.
Sagt och gjort, Alex ringer till tapetseraren i morse, som i sin tur informerar honom om att hon redan hämtat ut tapet-helvetet och att det kan komma att bli en extra avgift för oss p.g.a detta. Efter det ringer även vår husvärd till Alex och informerar om samma sak.
Life is out to get me! Jag skojar inte.
Oavsett. Nu är vi kvitt fondväggen men har i stället dragit på oss en faktura på okänd summa.
Fortsättning följer...
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0