Min fobi.

Alltså. Jag har en sjuk fobi. En sån fobi som ingen förstår och när jag berättar rynkar bara folk på näsan. Förmodligen för att de inte fattar grejen och förmodligen även för att det tror att jag är lätt skadad. Vilket jag är. Denna sjuka hang up har lite eskalerat genom åren och nu nått oanade proportioner. Än så länge fungerar jag relativt smärtfritt i vardagen, men bara snudd på. Saker som står ut från saker. Som inte ska stå ut. Där har ni det. Det är min fobi. Nu händer det jag tidigare beskrev säkert även er. Ni fattar inte grejen. Nu ska jag förtydliga.
Det handlar alltså om små utväxter, eller abnorma  saker monterade på en i vanligt fall slät yta. Exempel på fruktansvärda fall.
1. De små "systorna" inne i vissa paprikor.
2. Utbuktningar på trädstammar (onormala sådana)
3. Dekorationspumpor eller vad det heter. De med vårtorna.
4. Vårtor över lag.
5. Grönsaker/frukt/växter med bölder. Speciellt sukulenter med konstiga bubblor eller trattar på.
För att ytterligare förstärka vad jag menar bjuder jag på den värsta fobi-bilden ever. Vem vill göra en i vanliga fall normalt slät kruka, till något så hemskt. Titta. Titta! Förstår ni vad jag menar? Jag ryser...

Just det. Besättningen på The Black Pearl i Pirates of the Caribbean också. Speciellt Stellan. Då kan jag inte kolla, kräks lite i munnen och vill försvinna.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0