Ta det personligt!

Någon av mina härliga läsar har tydligen funnit mitt förra inlägg ytterst upprörande. Så här valde han/hon att kommentera det:


"Tänkte bara meddela att barnen i afrika, asien, befolkningen i Japan, Haiti, de misshandlade kvinnorna, fas 3 medborgarna, de utförsäkrade, flyktingarna, demonstranterna i Egypten, Libyen, Tunisien, Afghanerna, de anhöriga till 9/11 offren, de handikappade, blinda, döva, stumma, utvecklingsstörda, tigrarna, valarna, delfinerna... Alla håller de på att samla ihop resurser för att lindra detta enorma lidande och omänskliga som hänt dig så att du kanske under din livstid kan glömma och komma vidare med ditt liv...

For real? Det är sån här prioritering som gör att ingenting någonsin kommer förändras i världen. Förutom dess accelererande förfall.

Ta det personligt! Öppna ögonen!"

Vet du vad jag tycker? Det finns så fantastiskt många bra, duktiga, mer insatta personer som kan avhandla dessa, självklart mycket viktiga ämnena du tar upp, men jag kommer inte att göra det här. Kan inte du förstå att jag skriver med ett VISST uns av ironi och att den här bloggen är striktly underhållning, så förutsätter jag att du inte är tvingad av någon till att läsa den?
Då bestämmer vi så här; gör så att du skiter i att läsa min blogg så kanske du kan lägga DIN tid på världens orättvisor, katastofer, valar, ja, you name it, istället för att ödsla din tid på den här typen av kommentarer. Så fortsätter jag med mitt. Har du ens en aning om vad mer jag gör förutom att skriva i boggen? Nä, tänkte väl det. Deal?
Tack.

Kommentarer
Postat av: Squeez

Vad som kanske är mest intressant eller snarare beklagligt, är personens inställning att man i stort sett aldrig är berättigad att känna besvikelse, irritation, sorg mm när ens förhoppningar om hur tillvaron eller livet i stort ska te sig inte uppfylls, eftersom det alltid kommer att finnas någon/-ra/-t som har det värre!

När middagen bränns vid ska man således ta det med en klackspark, när det spöregnar bör men bara "singa i it", när man bryter armen ska man odelat vara glad att man inte bröt båda, och när en efterlängtad The Ark konsert blir inställd (HAR DU HÖRT!!!) så får man allt bara passa på att vara jävligt positiv då också!! Nu vet inte jag hur den stora massan känner det, men att faktiskt tycka att det är jobbigt att inte kunna sova i sin säng, för att ta ett ex. är väl väldigt mänskligt och förhindrar verkligen inte att man känner oerhörda sympatier med alla dem som råkat ut för värre tråkigheter!



Du har nog rätt i att den hör läsaren bör ta sin läsning elsewhere om det är sådan fruktansvärd nål i ögat på denne att du väljer att stundtals beklaga dig över tråkigheter på DIN EGEN blogg....



(för övrigt får jag en bild i huvudet av personen ståendes med ex brytet ben framför sin brinnande lägenhet, med en sticka i fingret, riktigt bad hair-day, missad spårvagn, dumpad samt smittad med div. veneriska sjukdomar men still med ett stoort leende på läpparna.... awkward!!!...)

2011-03-18 @ 12:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0