Lördags och söndags.

I lördags gick jag och mammsen upp oförskämt tidigt. Vi skulle nämligen promenera till Egg & Milk och sedan gå på loppisen i Saronkyrkan. Då måste man vara i tid. Det öppnar kl 10 och då gäller det att vara snabb in. Innan alla fina saker försvinner. Frukosten var som vanligt väldans god och på loppisen fyndade jag två små böcker, en väska och en två porslinshundar. Jag älskar såklart mina fynd. Efter det tog vi spårvagnen hem och åkte genast i väg ut till Hisingen med pappa och Alex i släptåg. Ännu fler loppisar stod på agendan. Jag köpte en spegel, eller ja, vi köpte en spegel. Och sedan tog vi oss lunch på Korv Kiosken. Som numera är en stående helgtradition. Eftersom jag och mamma varit uppe i ottan tog vi oss en välförtjänt tupplur på eftermiddagen och efter det gav vi (läs jag) oss motvilligt ut på en springtur på dryga 5 km i duggregn. Det enda som höll oss uppe var tanken på det välkylda bubblet som väntade på oss hemma. Det var såklart mycket fint när vi väl var inne igen. Senare på kvällen gick vi till Vino Pasta och åt. Herre vad gott det var. Vi konstaterade, att här ska vi bli stammisar.
Och sen i går då. Söndag. Hemfärd för päronen. Men först. Valptitt. Jajjemen. Vi åkte ut till Kungälv på morgonen och tittade på nykläckta små Italienska vinthundsvalpar. Behöver jag säga att vi dog inombords?

Sötast i världen no.1
Sötast i världen no.2
Sötast i världen no.3
Puss!

Kommentarer
Postat av: Marie

dog precis lite där! Sååååå sööööta!!

2011-09-19 @ 14:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0