Bucken.

I dag har vi invigt Starbucks här i Göteborg. Vanilla latte är inte vanilla latte någon annanstans än just på bucken. Lite ambivaltent bör jag dock tillägga att jag tycker att deras öppning i Götet är. Detta av den enkla anledningen att det nu kanske inte längre kommer att vara myspys i samma utsträckning att gå på Starbucks utomlands. Känslan av att slurpa varm latte i pappmugg i Londons metro, eller att svänga in på en drive in-Starbucks i USA är inte likvärdigt med att slurpa det på centralen i Göteborg med svengelskpratade personal. Men faktum kvarstår såklart. Vanilla latte är ju faktiskt inte vanilla latte någon annanstans. Så på så sätt är det rätt fint att den numera finns lättillgänglig.


Ja. Man måste ju få göra undantag i det nyttiga livet. Som tur är hittade jag något så löjligt som en "skinny muffin" som jag slog till på. Och vägde upp det hela med riktigt med grädde på min mocha frappucino. En kaffedryck som förövrigt också är himla fin på just detta ställe.

Då jag själv valde bort just vaniljlatten p.g.a. överhettning i och med shopping (inte till mig- till Alex) passade det ju helt perfekt bra att Alex tog en sådan i stället. En liten sipp kändes liksom obligatorisk ändå. Win/win, helt klart.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0