Sedan sist.

Det var ju ett litet tag sedan nu. Kan bero pa att det varit lite fullt upp. Och halvkasst internet har ocksa varit en bidragande orsak. Sist jag skrev var vi ju i Saigon och hade besokt krigstunnlarna. Sedan dess har vi...
...atit Vietnamesiska Pho nudlar...
...traffat tva brudar fran Uppsala...
...blivit ihardigt uppvaktade av okanda man som valdigt garna ville ge oss en ballong...
...samt en hel vattenmelon och en bok. Den kuttade vi snabbt upp och mumsade i oss av. Tack, for den, okanda man.
Vi lamnade Saigon tidigt i torsdags for att ge oss i vag pa en ordnad tvadagarstripp till Mekong Delta. Dar fick man aka en herrans massa bat, i hatt...
...med en herrans massa annat lost folk.
Och vi har bada haft fet pyton runt halsen...
...samt traffat krokodil.
Overnattning i Mekong Deltat skedde hos en Vietnamesisk familj som bjuckade pa helgrillad firre. Det foll mig inte direkt i smaken sa det blev ett par tuggor som slank ner i servetten.
Familjen vi bodde hos hade ocksa en ytterst obehaglig groduppfodnings-verksamhet. Delikatess eller ej, inget for mig.
Tidigt. Ack sa tidigt, vackte var husvard for natten oss sista tourdagen. Vi skulle ut pa risfalt.
Dagen innan hade dock en svensk kvinna som var med pa touren med berattat att hon dragit pa sig en parasit som levde mellan tarna, for nagra ar sedan. Som saklart var vanlig bland folk som jobbade pa risfalt. Sa nar jag markte att vi skulle ga runt det stora faltet, utan ordentliga skor, vande jag pa klacken och gick hem. Radslan over att fa mask mellan tarna tog helt enkelt over. Jag har nojat sen dess och inspekterar fotterna dagligen.
For att ta sig fran familjen var man tvungen att aka liten bat. Bra start pa morgonen.
Andra turdagen bjod pa flytande matmarknad...
...dar man kunde fa sig en friserad ananas.
I lordags morse tog vi farjan over till Phu Quoc island, dar vi nu befinner oss.
Har ar var bungalow, minuterna innan vi klammer en 40 cm lang odla i dorren...
...och har ar den utifran sett.
Har ar var strand...
...och har ar var solnedgang.
Har ar jag och Malin. Bara for att.
Efter nagra dagars slappande pa stranden kande vi att det var dags att aktivera oss lite med snorklingtripp i gar.
Finfin snorkling och finfina vyer...
...och fin solning pa dack. Saklart brand som satan i dag.
Dagen avslutatde vi pa den typ finaste stranden vi sett.
Ja, det blev ett inlagg som heter duga.
Pa aterseende pa nasta stopp, Mui Ne.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Maaaalllllliiiis :)

hej min söta:):)

åhh va härligt det ser ut :):) jag vill också bada juuuuu!!



Puss på er

2012-01-18 @ 16:12:31
Postat av: moja

Wow.vilka läckra bruna bönor!Nästan så jag blir lite

avis.Ni är såå söta i Mekong hattarna.Kram på er

Ching och Chong.



2012-01-18 @ 18:13:28
Postat av: Ellis

Toppen att ha fått lite news från er.Verkligen härliga strandbilder. På tal om mask i foten så har er moster svamp mellan fingrarna!!!!!!!!!!!!!

2012-01-19 @ 09:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0